« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
U sklopu Erasmus+ KA1 projekt 3IN – INovacije + INkluzija = INškola Osnovne škole Zmijavci, osim četiri strukturirana tečaja koje su pohađale 3 učiteljice i jedna stručna suradnica u Reykjaviku, Island i aktivnosti podučavanja (teaching assignment), koje su provele dvije učiteljice u Viimsi Kool u gradu Viimsi, Estonija. provedena je i posljednja mobilnost u sklopu koje su ravnatelj Josip Jonjić i učitelj povijesti Teo Šalinović posjetili grad Vaasu u Finskoj i u periodu od 8. do 12. svibnja 2023. sudjelovali u aktivnosti ˝Job shadowing˝.
˝Job shadowing¨ ili praćenje rada, vrsta je aktivnosti u kojoj nastavnik promatra i prati svakodnevni posao, radno okruženje, metode i načine rada kolege iz neke europske škole. Naš domaćin bila je osnovna škola ˝Suvilahti school˝ u gradu Vaasi na sjeverozapadu Finske. Aktivnost je izvršena u bilingualnoj školi (a koja je u biti trilingualna) gdje se nastav održava na finskom/švedskom, te na engleskom jeziku što je uvelike olakšalo praćenje finskih kolegica i kolega.
Detaljnije pročitajte klikom na Opširnije.
Prvi dan protekao je u upoznavanju škole (pohađa oko 350 učenika), kolega te razrade rasporeda za radni tjedan pod vodstvom ravnateljice Emmi Herler-Westeraker, koja je jedno bila i glavni domaćin ravnatelju Josipu Jonjiću.
Glavni zadatak kroz ostatak tjedna bio je praćenje rada naših finskih kolega, sudjelovanje na sjednicama, bilježenje aktivnosti te na kraju dana analiza i rasprava o viđenom između nas, ravnateljice Emmi i finskih kolega.
Nastava bi najčešće započinjala u 09:00 sati kada bi započinjala i naša aktivnost ˝job shadowinga˝, koji bi se svodila na pasivno promatranje rada kolega, ali i sudjelovanje u određenim nastavnim aktivnostima na molbu finskih kolegica i kolega, te na očiglednu radost učenika. Školski sati traju po 45 minuta, nakon čega ide odmor od 15 minuta (osim iza prvog sata) što bi najčešće iskoristili za ugodno druženje s kolegama ili upoznavanje škole.
Svaki radni dan sudjelovali smo i na sjednicama nastavničkog vijeća (koje su održavane na engleskom jeziku zbog našeg prisustva) ili na predavanjima koje su finske kolege napravile za nas. S jedne strane smo tako upoznali rad i funkcioniranje škole, s druge strane kroz predavanja upoznati smo s finskim obrazovnim sustavom u cjelini.
Konkretno, predavanje o finskom obrazovnom sustavu, mitovima vezanim uz njega, velikim dosezima, ali i određenim problemima održala nam je ravnteljica E. Herler-Westeraker, dok je više kolega i kolegica imalo predavanje o pojedinim segmentima odgojno-obrazovnog sustava Finske, posebno zanimljivo bilo je predavanje kolegice o ulozi i mogućnosti uporabe kretanja/pokreta u svakodnevnoj nastavi.
Na kraju svakog dana (najčešće oko 14:00 sati) održavao se kratki sastanak na kojem se raspravljalo o proteklom danu i što nas očekuje idući dan.
U sklopu posjeta važan segment bile su i izvanškolske aktivnosti, tj. fakultativni program organiziran od stane naših domaćina u popodnevnim satima svakog dana. Te aktivnosti su se najviše svodile na upoznavanje grada Vaase, njegove bogate povijesti, ali i upoznavanje ostalih segmenata finske kulture, povijesti, gastronomije, prirodnih ljepota. Svakako treba istaknuti posjet prirodnom fenomenu pod zaštitom UNESCO-a, arhipelagu Kavrken, druženje s kolegicama iz Španjolske, itd.