Podsjetnik na neke dokimološke preporuke na početku školske godine

1. Pokušajte barem u prva dva mjeseca nastave učeniku kao prvu ocjenu u imenik ne upisati jedinicu! Pa, tko ima volje učiti ako na kraju prvog mjeseca nastavne godine u imeniku ima upisane tri li šest jedinica?

2. Ako ste u dilemi između dvije ocjene koje trebate dodijeliti za neki učenikov rad, uvijek se opredijelite za višu ocjenu! Manja je vjerojatnost da će te pogriješiti.

3. Rezultate prvog inicijalnog ispitivanja na početku nastavne godine iskažite u broju točnih i netočnih odgovora, a rezultate usmeno komentirajte učenicima dajući im upute za učenje i prognozu za njihov uspjeh koji će ovisiti o tome koliko će poslušati vaše preporuke!

4. Objasnite učenicima i roditeljima na početku nastavne godine svoja očekivanja za dodjeljivanje minimalne pozitivne ocjene! To je dio didaktičkog ugovora između vas, učenika i roditelja.

5. Individualizirajte poučavanje ili organizirajte „nastavu na tri razine težine“. To će pomoći učenicima i roditeljima da procijene osobne mogućnosti učenika i reguliraju njihove obrazovne aspiracije.

6. Ne zaboravite nikad da je osnovna škola obvezna i kao takva ne treba biti selektivna!

7. Nakon svake dodijeljene negativne ocjene učeniku, upitajte se što možete poduzeti da mu pomognete u postizanju boljeg uspjeha! Procijenite pritom sve objektivne i subjektivne uvjete i pretpostavke!

8. Nisu školske ocjene jedino sredstvo za motiviranje učenika na učenje! Iz dokimoloških istraživanja je poznato da čak i pretjerivanje s dodjelom pozitivnih ocjena smanjuje učenikovu motivaciju za učenje!

9. Sva djeca vole učiti, samo ne vole kad ih se na to prisiljava (školskim ocjenama)!

10. Samo djeca koja doživljavaju uspjeh vole školu!

11. Zadovoljstvo učenikovim postignućem i ako je uradio ono što se očekivalo i što je opisano u obrazovnom standardu ocjenjuje se kao dobro.

12. Ako učenikov rad ili rezultat nadmašuje očekivanja to se opisuje riječima ili ocjenom vrlo dobro, što znači da smo zadovoljni, iznad svojih očekivanja, njegovim postignućima.

13. Ako se učenik posebno istaknuo kvalitetom svojega rada, postignutim rezultatima i uloženim naporom te se ističe u odnosu na druge to označavamo kao izvrsno ili odlično.

14. Uzoran je onaj tko je besprijekoran, koji služi za primjer, koji ima poželjne osobine i tko se tako i vlada.

Skip to content